Handelsbetingelser

 

GENERELLE OPLYSNINGER

 

Administration:

DANDISC

Esromgade 1, 4 th.

2200 København N

CVR nr. 21 66 33 79

E-mail: kundecenter@dandisc.dk

 


 

BESTILLING

På dandisc.dk kan du bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden - er du altid mere end velkommen til at kontakte os på e-mail: kundecenter@dandisc.dk. Alle priser på websitet er excl. fragt, inkl. moms og andre gebyrer.

 

Priserne er dagspriser. Når du handler på dandisc.dk indgås aftaler på følgende sprog: dansk. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du sende en mail til: kundecenter@dandisc.dk

Sådan handler du hos os:
For at foretage et køb på dandisc.dk skal du igennem 5 trin.

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Forsendelse/betalingsmåde vælges
4. Godkend vores leveringsbetingelser
5. Ordreoversigt - Godkend køb


Børn og unge under 18 år:
Du skal være fyldt 18 år for at handle på dandisc.dk - er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

 


 

BETALING

 

Betalingsmuligheder:
Når du handler på dandisc.dk kan du betale med Visa, Mastercard eller MobilePay.
Du kan også vælge ViaBill - og dele betalingen over 10 måneder.

 

Vi tager ikke kortgebyr. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.

 

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,- Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 


 

LEVERING

 

Levering direkte til hoveddøren eller afhentningssted / 7 dage om ugen / 365 dage om året
Du vælger selv om ordren skal sendes direkte til bestillingsadressen eller til et afhentningssted. Ved køb af mere end 2 spil, vil ordren på grund af størrelsen på forsendelsen automatisk blive fremsendt til et afhentningssted tæt ved bestillingsadressen. 
Såfremt der opstår forsinkelser hos DAO 365, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. DANDISC tager altid udgangspunkt i 2 til 4 dages levering på lagervarer fra betalingen er registreret. Ved bestilling af varer som ikke er på lager, kan der gå op til 14 hverdage fra bestilling til levering. Fragt prisen udgør kr. 40,00 pr. forsendelse.  

 


 

REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

DANDISC
Esromgade 1, 4 th.
2200 København N

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 


 

FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundecenter@dandisc.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

DANDISC
Esromgade 1, 4 th.
2200 København N

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 


 

PRICERUNNER KØBSGARANTI

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

 

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter - bliv gratis medlem på PriceRunner

 

Få køberbeskyttelse med PriceRunner i dag.

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, defekt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som privatperson.

 

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

 

For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.

 

Købsgarantien har til formål at gøre forbrugere, som handler på nettet, mere trygge. Vi er glade for at være en af de udvalgte butikker, der indgår i garantien. På PriceRunners hjemmeside vises sådanne butikker med Købsgaranti-symbolet ud for deres navn.

 


 

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, kan du kontakte os på: kundecenter@dandisc.dk 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 


 

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

 

Personoplysningerne registreres hos Dandisc og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

 

Den dataansvarlige på dandisc.dk er Dandisc.

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
kundecenter@dandisc.dk

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

DANDISC
Esromgade 1, 4 th.
2200 København N
Email: 
kundecenter@dandisc.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.03.2022